Út a Jókai kilátóhoz

Biztos sokan jártatok vagy legalább is hallottatok már Balatonfüredről. Talán az egyik leghíresebb látnivalója a Tagore sétány. Azonban most mutatunk pár olyan helyet amit még ezen kívül érdemes megnézni ha Balatonfüreden jártok.

A Tamás-hegyet meghódítva két kilátópontról is megcsodálhatjuk a várost és a minket körülvevő csodálatos panorámát. A fa keresztet már messziről láthatjuk, pár lépcsőfok vezet felfele és már elénk is tárul a látvány, a Balatonról, Tihanyi-félszigetről.

Tovább haladva az Arany ember tanösvényen jutunk fel a háromemeletes, fából készült Jókai kilátóhoz. A 600 méteres tanösvény során az Aranyember című regény szereplőiről elnevezett pihenőpadok is várják a turistákat, ahol útközbe lehetőségünk van megpihenni, megcsodálni a tájat. A tanösvényen találkozhatunk különböző táblákkal is, melyek a környék állat- és növényvilágát mutatják be.

Felérve a Tamás-hegy tetejére, felsétálhatunk a Jókai kilátóba, ahonnan belátni a teljes Tihanyi-félszigetet és Balatonfüred jellegzetes épületeit is felfedezhetjük. A balatoni körpanoráma teljesen magával ragad és elkápráztat.

A Tamás-hegyen folytatva utunkat a kék jelzésen, majd balra kanyarodva a kék+ jelzésen ereszkedünk lefele. Ezt követően jobbra kanyarodunk a zöld+ jelzésű úton. Egy hatalmas tisztásra érünk, innen folytatjuk utunkat egészen a Koloska-völgybe.

Utunkat a csordogáló patak kíséretében tesszük meg, majd egy erdei tóhoz érünk, ahol pihenőpadok és asztalok várnak. Itt van lehetőségünk megpihenni és akár piknikezni is, ha megéheztünk.

Ha feltöltődtünk, tovább követjük a piros jelzésű utat, melyet hatalmas sziklák szegélyeznek. Ha itt járunk megnézhetjük a Kolos-sziklát, melyhez vezető úton egy erdei tornapályán is megmozgathatjuk izmainkat. Ha követjük a piros turistajelzést, kiérünk a völgyből és visszatérhetünk a városba.